Välkommen till Friskis&Svettis Butik

Frågor och Svar

Hur gör jag ett köp eller köp med en rabattkod i butiken?

  • Lägg aktuellt program du ska köpa i varukorgen.
  • Klicka på varukorgen uppe till höger och välj "visa varukorg".
  • Om du har en rabattkod: Skriv in din rabattkod i fönstret för rabattkoder och kontrollera att rabatten appliceras så att "köpet" blir kostnadsfritt.
  • Klicka på "gå till kassan" för att avsluta.

Hur skapar jag en kundprofil?

  • För att kunna slutföra ett köp så behöver du registrera dig ned email och lösenord.
  • Är du redan registrerad så loggar du in i butiken.
  • Om du köper en skolicens (10 användare) Tänk på att du gör köpet med en email adress som du kan dela med dina medarbetare.

För att få tillgång till din köpta licens/skollicens/program så finns två sätt:

Nerladdning till App i smartphone/surfplatta

  • Ladda hem och installera senaste versionen av appen "Friskis&Svettis musikspelare" från App Store eller Google Play.
  • Logga in med ditt användarnamn och lösenord samma som du har i Swedebeat webshop med samma login som du använde när du gjorde ditt köp av programmet med eller utan rabattkoden.
  • I appens vänstermeny peka på "Dina köp" och logga in med samma login som du använde när du köpte pass med eller utan rabattkoden.
  • Dina köp syns nu i appen och du laddar hem de du vill lagra lokalt på telefonen genom att peka på molnet vid respektive produkt.

 

Nerladdning till dator

  • Se till att vara inloggad på Swedebeat webshop med samma login som du använde när du gjorde ditt köp av programmet med eller utan rabattkod.
  • Klicka sedan på "Mitt konto" Och sedan på "Mina nerladdningsbara produkter".
  • Lyckas du inte ladda ner med en webläsare så prova en annan webläsare. Vissa webläsare kräver att man högerklickar och väljer spara som för att filen ska komma hem.
  • Vi rekommenderar tex. inte Google Chrome.

Mitt köp har en plansch. Hur får jag tag i denna för utskrift?

  • Gå till "mitt konto" och "Mina nerladdningsbara produkter"
  • Där hittar du alla nerladdningsbara filer.
  • Ladda hem till din dator eller enhet som pdf.

Misslyckad inloggning med app?

Problem med lösenord:

  • Lösenord får endast innehålla 0-9 aA-zZ
  • Gå till swedebeat.se/friskisbutik och ändra ditt lösenord Problem med inloggning
  • Kontrollera Internet-anslutningen
  • Avinstallera / installera appen och försök igen
  • Kontrollera version på mjukvaran och telefon – se mer under iPhone specifikt och android specifikt.

Generella app-problemlösare

  • Kontrollera att appen är uppdaterad med senaste versionen.
  • Logga in i webshopen/mitt konto/mina nerladdningsbara produkter. Se efter så att de produkter du förväntar dig att se verkligen finns tillgängliga på ditt konto.
  • Logga ut ur appen och logga in igen.
  • Testa att ladda ner via ett annat nätverk.
  • Avinstallera appen, ladda hem den igen och installera den på nytt. Nerladdningen av mixar avbryts?
  • Ladda ner en mix i taget.
  • Kontrollera din uppkoppling mot internet
  • Testa annan wifi.

Problem med hackande musik?

  • Telefonen är troligvis överbelastad. Det löses enklast genom att bakgrundsprocesser avslutas.
  • Dubbelklicka på "home" knappen, sen svep uppåt över apparna för att stänga ner dom.

Appen begär åtkomst till mina foton & mediafiler?

Google Play har förenklat sina beskrivningar av permissions, vilket leder till missvisande beskrivningar på Google Play.

I svenska butiken begär den exempelvis tillstånd att komma åt "Foton/media/filer". I praktiken är det enda vi gör att begära tillstånd att skriva och läsa extern lagring (SD-kort).

Detta för att kunna spela upp användarens lokala låtar samt spara Swedebeat-mixar, Appen rör givetvis ingenting annat.

Uppdateringar och buggfixar

Nya app versioner.

Kontrollera att du har den senaste versionen av appen.

Allra längst ner i appens vänstermeny hittar du information om vilken version du har installerad i din telefon.Jämför med senaste tillgängliga versionen i Google play alternativt i Appstore.
 

Automatiska app uppdateringar.

För att du alltid skall ha den senaste versionen av appen i din telefon, så rekommenderas att du har din telefon inställd på Automatiska app uppdateringar.

 
iPhone/iPad:

  • Gå till Inställningar.
  • Tryck på App Store.
  • Slå på App uppdateringar.

 
Android:

  • Öppna appen Google Play Butik.
  • Tryck på menyn.
  • Inställningar.
  • Tryck på uppdatera appar automatiskt.