Välkommen till Swedebeat

Swedebeat Fitness Radio hjälp

Välkommen att dela med dig av dina tankar och idéer om musiken. Önska specifika låtar eller ge allmän feedback till oss. Upplever ni tekniska problem så kan ni själva felsöka i sex enkla steg som beskrivs nedan.

Ni kontaktar oss enklast genom kontaktformuläret längre ner på sidan. Väljer ni Akut felanmälan så går ett sms automatiskt ut till den tekniker som för tillfället är i tjänst.

 

Följ den här felsökningsguiden för att åtgärda de vanligaste problemen så snabbt som möjligt. 

1.   Kontrollera om andra tjänster/utrustning som är uppkopplade mot samma nätverk fungerar.

2.   Kontrollera att alla kablar sitter i ordentligt. Det skall vara tre kablar anslutna: ström, nätverkskabel, ljudkabel.

3.   Kontrollera att enheten är påslagen (en liten blå lysdiod)

4.   Starta om boxen. Dra ur strömkabeln i fem sekunder och stoppa in den igen. Vissa modeller har en liten rund on/off knapp som måste tryckas in för att boxen skall starta och lysdioden ska börja lysa. 

5.   Efter omstart. Vänta någon minut, och koppla sedan in ett par hörlurar direkt i boxen för att kontrollera om boxen levererar ljud.

6.  Sätt i en USB-sticka i boxen i 2 minuter. Det kommer finns en HTML-fil på stickan som innehåller en logg som Visar status på nätverksupkkoplingen och kontakten med onlinetjänsten. Skicka tillbaka filen till oss så fortsätter vi felsöka härifrån.

7.   Koppla in boxens nätverkskabel i en bärbar dator med avslagen wifi och öppna en webbläsare för att säkerställa att det går att komma ut på internet. 

8.   Kontrollera er brandväggsinställning och säkerställ att korrekt portar är öppna. Ni hittar dem här.

9.   Gå till https://auth.api.soundtrackyourbrand.com/ när du befinner dig på samma nätverk som boxen och se om du kan få kontakt med vår tjänst. Det kommer att stå "hello" om allt fungerar bra. Vi rekommenderar att du gör det här testat i Chrome.

10.   Byt ut nätverkskabeln mot en ny. 

11. Om det fortfarande verkar som att radioboxen är orsaken till att musiken inte fungerar, så skickar vi ut en utbytes radiobox till er ifall serviceavtal eller produktgaranti gäller. Vänligen fyll i formuläret nedan med leveransadress , kontaktperson och telefonnummer. I de fall då serviceavtal eller produktgaranti INTE finns debiteras kostnad för radiobox och frakt.

 

Lämna feedback eller gör felanmälan här!

Please contact to us in Swedish or English and provide a trouble description as detailed as possible.

 

Kontaktinformation

Typ av ärende

  • Förmedla dina synpunkter till oss.

Övrig nätverksinformation

* Obligatoriska fält